JARDA PYTLÁK ŘÍHA

 

 

 

Jarouš Říha, tehdy ještě nebyl Pytlákem, začínal coby kytarista v dětském hudebním souboru vedeném panem Srbeckým. Skutečné muzikantské ostruhy si vydobyl v první polovině 60. let minulého století v beatové kapele Bezejmenní. Po jejím rozchodu založil s jinými muzikanty nástupnické Bezejmenné II. V té době jsme už společně hrávali pro sebe a kamarády americké lidovky a na přelomu let do sedmého desetiletí jsme založili country kapelu Rafters-Voraři. Pytlák pak také pravidelně hrával s různými barovými uskupeními taneční muziku v baru Corso, v Bambus baru a ve vinárně U krále Jana.

 

 

 

 

Ač tedy založením bigbíťák a posléze barový, nebo jak s oblibou sám říkával – námezdní hráč, ke country hudbě měl blízko. V době našich countryových začátků hrával takřka výhradně na tenorové banjo, a to osobitou kytarovou technikou. Jako jeden z prvních ve znojemském prostředí přibral k doprovodu foukací harmoniku upevněnou v krčním držáku. Jeho foukačkářské umění bylo oceněno čestným uznáním v roce 1974 při celostátním finále Porty ve Svitavách. Postupně banjo opouštěl a více se vcountry věnoval sólové kytaře. Inicioval přechod Vorařů na moderní country. Na čas od Vorařů odešel v Toulákům, aby následně své barové spoluhráče inspiroval k založení countryového kvarteta Senior Q.

 

 

 

 

 

Po nezdařených pokusech ve skupinách Občas a Sentiment založil Pytlák ve druhé dekádě nového tisíciletí doteď funkční kapelu Občas country. Ať hrál s kýmkoliv, jeho příspěvek byl vždy přínosem.

 

Cmunda